Saturday, November 20, 2010

selamat pagi

selamat pagi semua.
Hari ini merupakan hari sabtu,20/11 which means duit scholarship da masuk..hahaha..what am i ramblng about..not really about money.hehehe..saya tidak lagi boleh berseronok.cukup!huhu..test berderet2 kate jee rakan sadaigaku saya..mmg betul..sedang asyik memikirkan nak menulis idea,sy terdengar takbir di radio online ni..wahahaha...subahanallah.rase macam nak menangis pun ade bile dengar takbir raya ni..entahla,saya paling suke dgr takbir ni..bile raya je,saya la yg paling beria2 nk dgr takbir xkisah la either kat tv or radio..sbb tu sy suke mereport kepada jee dan ain bila saya dapat dgr takbir pada hari itu..bukan kerana apa,saya cume berasa sangat excited..this excitement cant stop me from telling u guys bout what am i feeling right now..huhuhu..semalam terasa sangat bersemangat nak stat blaja for the upcoming test on 26 and 29th ni..tapi hanya mampu betahan sekejap sahaja..kerana apa?haha..saya terasa sangat penat setelah seharian berjalan bersama jee dan ain diドイツの森yg terletak di daerah okayama.hehe.cantik sangat pemandangan disitu..subahnallah.perjalanan ke sana hanya memakan masa selama 1 jam lebih.dan bayaran masuk adalah untuk 大人 800 yen desu..hehehe.and yesterday berlaku perkara yang tidak disangka-sangka..saya telah terbeli 焼き芋(ubi bakar)=300 yen untuk sebiji ubi..wahaha..xsangka telah terbazir duit disitu..sudah2..saya ingin berjimat-cermat mulai sekarang.Allah tidak suka orang yang boros.seperti yand disebut didalam Al-Quran:
Surah Al-Isra ayat 26-27.
(17:26)Dan berikanlah kepada kerabatmu dan orang miskin serta orang musafir akan haknya masing-masing dan janganlah engkau membelanjakan hartamu dengan boros yang melampau.
(17:27)Sesungguhnya orang-orang yang boros itu adalah saudara-saudara Syaitan,sedang Syaitan itu pula adalah makhluk yang sangat kufur kepada Tuhannya.
sudah jelas seperti yang dijelaskan dalamAl-Quran Allah benar-benar menegah kita daripada bersifat boros.Boros ini seperti yang kita fahami adalah membelanjakan wang keatas benda yang bukan kerpeluan kita tetapi hanya mengikuti hawa nafsu kita yang inginkan semua benda yang diimpikan.Dan siapa yang boros dia adalah saudara-saudara syaitan.Ya Allah jauhilah hambamu ini daripada sifat boros.
agak panjang lebar post this time.hehehe..semoga kita mendapat iktibar daripada ayat (17:26-27) seperti yang telah dinyatakn dalam Al-Quran.
till my finger meet this keyboard again..hehehe..ill write more..and oops ive promised with nabila to write about myself here..ill write next time iA..till then.
luv;sohair kausar

1 comment:

Anonymous said...

yuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..!!!!!
helo2 pretty signorita^.^